Česká automobilka sa dostala pod krídla Volkswagenu 16.apríla 1991
Písal sa rok 1989 a Škoda sa potácala v problémoch až po uši. Nekvalitné autá vyrábali nemotivovaní ľudia poznačení socializmom. Firma sa topila v dlhoch.
https://www.instagram.com/p/BRmI90GlcDq/?utm_source=ig_web_copy_link
Po otvorení západných trhov sa situácia ešte zhoršila. Česká vláda preto hľadala východisko. Tým mal byť investor zo západu. A záujemcov? Tých bolo. Lacná pracovná sila lákala silné giganty.
Do užšieho finále sa dostali Volkswagen a Renault. Z dvojice bol pre Čechov jasnou voľbou nemecký výrobca. Videli potenciál v modeli Favorit, ktorý chceli zdokonaliť.
https://www.instagram.com/p/BPdEQzPgSMI/?utm_source=ig_web_copy_link
A presne to sa udialo. Cesta nebola vždy jednoduchá. Fabrika prepustila 2600 ľudí a ostatní začali pracovať efektívnejšie (vyrobili viac áut ako pred prepúšťaním).
Favorit dostal 548 vylepšení. Neskôr sa pretavil do modelu Felicia. Úspešný automobil ste si mohli kúpiť až do konca 90. rokov.
Česi môžu ďakovať za záchranu práve modelu Favorit. Inak by pravdepodobne automobilka skončila ako ďalší montážny závod.