Ako zmenil celú Európu tunel spájajúci pevninu a britské ostrovy
Spojiť európsky kontinent a britské ostrovy bolo dávnym snom mnohých staviteľov, architektov a ľudí s cestovateľskou dušou. Jednoduchšia, ekologickejšia a lacnejšia doprava podmienila nápady vybudovať podvodný tunel pod Lamanšským prielivom. Prvá špekulácia k jeho vybudovaniu vznikla pred 180 rokmi. Skutočná výstavba sa však začala až v roku 1988, práve kvôli istým neistotám z ohrozenia obrany.
Jeho náročná výstavba trvala 6 rokov a dodnes patrí medzi najdlhšie tunely na svete, s dĺžkou 50,5 km. Ruku k dielu priložilo 13 000 pracovníkov a jeho konečná suma bola 7,2 miliardy dolárov. Jeho funkcia je dnes neodmysliteľnou súčasťou prepravy ľudí z kontinentu na ostrovy. Ročne ním prejde 4,5 milióna britských turistov. Jeho výnimočnosť spočíva aj v tom, že nim okrem áut prechádza aj medzinárodná železničná linka na trase Paríž – Londýn a rozširovanie destinácií stále narastá.
Tento tunel bol skupinou stavebných inžinierov nazvaný jedným zo siedmich divov moderného sveta, a to spolu s budovami ako napr. Empire State Building a Toronto CN Tower. Jeho originalita tkvie aj v jeho ekologickej hodnote, nakoľko znižuje emisie skleníkových plynov. Eurotunel je dokonalým príkladom spojenia ekologického a pohodlného cestovania.