Pre šírenie nového koronavírusu nám to odporúča aj Finančná správa.
Finančná správa takto reagovala v súvislosti s opatreniami, ktoré prijal Ústredný krízový štáb. Cieľom týchto nariadení je zabrániť ďalšiemu šíreniu nákazy.
Viac povedala pre Rádio Vlna hovorkyňa Finančnej správy Ivana Skokanová:
„To znamená, že v prípade, ak to povaha prípadu, ktorý chce klient riešiť, umožňuje, prioritne mu odporúčame, aby svoje záležitosti voči Finančnej správe riešil neosobnými formami komunikácie, ako napr. telefonicky, elektronicky, či poštovým stykom.“
Finančná správa zároveň upozorňuje, aby sme v žiadnom prípade nenavštevovali úrady, ak máme nejaké príznaky respiračných ochorení:
„Dôsledne sledujeme vývoj situácie, chceme v tejto súvislosti upozorniť, že chceme chrániť nielen našich zamestnancov, ale aj všetkých našich klientov, a preto dávame do pozornosti, že napr. aj daňové priznania, ale aj ďalšie dokumenty je možné zasielať Finančnej správe aj náhradnými spôsobmi.“
Ivana Skokanová doplnila, o aké náhradné spôsoby ide:
„Je to možnosť využívať elektronickú komunikáciu s Finančnou správou, a teda doručovať daňové priznanie rovnako ako ďalšie dokumenty prostredníctvom portálu Finančnej správy. Pre účely elektronickej komunikácie je potrebný občiansky preukaz s čipom, prípadne kvalifikovaný elektronický podpis. Fyzické osoby môžu využiť aj tzv. dohodu o elektronickom doručovaní.“
S Finančnou správou komunikuje elektronicky dnes už pomerne veľa ľudí. Ide o približne 740-tisíc daňových subjektov, ktorí vôbec nemusia fyzicky navštevovať pobočky.
Samozrejme, osoby, ktorých sa netýka povinná elektronická komunikácia, môžu na podanie priznania využiť aj poštové služby.
zdroj: Rádio Vlna