Finančná správa sa im snaží pomôcť.
Komunikačný chatbot, ktorý sa volá TAXANA, po novom reaguje aj na otázky o dôsledku koronavírusu na dane. Prečo sa ho Finančná správa rozhodla zapojiť do celého procesu, povedala pre Rádio Vlna jej hovorkyňa Ivana Skokanová:
„Taxanu sme zapojili do tejto komunikácie z toho dôvodu, že sa ukázala naozaj ako plnohodnotný komunikačný kanál. Pre našich klientov predstavuje jednoduchý spôsob, ako získať informácie a nemusieť čakať na telefonické spojenie s call-centrom, prípadne si pracne takéto informácie vyhľadávať na internete.“
Nová Taxana dokáže poskytnúť podrobnejší informačný obsah, vrátane príkladov životných situácií.
Viac dodala Ivana Skokanová:
„Daňovníci tu nájdu odpovede aj na otázky, čo v prípade, že finančná situácia nášho podniku sa zhoršila, nevieme zaplatiť preddavky, prípadne, kedy máme zaplatiť daň, ak sme daňové priznanie už podali; čo v prípade, ak možno nestihneme pre karanténu podať daňové priznanie, či už k dani z príjmov alebo dani z pridanej hodnoty.“
Finančná správa zároveň sprístupnila na svojom portáli aj podstránku k téme koronavírus. Daňovník sa na ňu dostane jednoduchým preklikom z farebného bannera priamo na titulnej stránke:
„Keď daňovník klikne na tento farebný banner, preklikne sa priamo na podstránku, kde nájde informácie o tom, akým spôsobom môže vysporiadať svoje daňové povinnosti v tomto neľahkom období, taktiež sa tu dozvedia informácie aj o tom, aké opatrenia Finančná správa ešte chystá.“
Finančná správa bude obsah všetkých otázok a odpovedí pravidelne aktualizovať. Informácie priebežne zverejňuje aj na sociálnych sieťach.
zdroj: Rádio Vlna