Slováci tento rok najčastejšie vyhľadávali pojmy ako Edupage, koronavírus Slovensko či vzdelávací portál Bezkriedy.
Edupage - aplikácia na komunikáciu škôl a učiteľov so žiakmi či rodičmi dokonca predbehla vyhľadávanie aktuálnych informácií o novom koronavíruse na Slovensku. Informovala o tom spoločnosť Google.
Prvú päticu Slovákmi najčastejšie vyhľadávaných pojmov uzatvorili voľby v USA a výsledky volieb 2020. Slováci často vyhľadávali aj podľa kľúčových slov ministerstvo zdravotníctva, Joe Biden, Sociálna poisťovňa či Zoom.
Predseda vlády SR Igor Matovič (OĽANO) bol na čele dvoch rebríčkov. V kategórii Slováci a Slovenky hneď po ňom boli najčastejšie vyhľadávaní speváci Otto Weiter a Barbora Piešová, predseda parlamentu Boris Kollár (Sme rodina) či partner prezidentky Zuzany Čaputovej Juraj Rizman.
Pri použití kľúčového výrazu 'kedy' Slovákov najviac zaujímal termín otvorenia škôl, zmeny času, otvorenia hraníc, Halloweenu či otvorenia kaderníctiev. Pri kľúčovom slove 'ako' Slováci najčastejšie hľadali návody na šitie rúška, na spôsob volieb, založenie kvásku, vyberanie kliešťa či prejavy nového koronavírusu.
V rámci vyhľadávaní receptov boli medzi Slovákmi tento rok najviac populárne tie na pizzu, chlieb, lazane, rožky či koložvársku kapustu. Medzi sladkými receptami zase tie na šišky, tiramisu, bábovku, vianočku či bublaninu.
V rámci udalostí Slováci najčastejšie vyhľadávali informácie o prezidentských voľbách v USA, ale aj o domácich parlamentných voľbách. Na tretej priečke bol slovenský lockdown a na štvrtej celoplošné testovanie. Päticu uzavrelo vyhľadávanie informácií o výbuchu v libanonskom Bejrúte.
K výrazu dovolenka Slováci v roku 2020 najčastejšie priraďovali krajiny ako Turecko, Egypt, Chorvátsko, Zanzibar a Sardínia.